- 17 -

اقتباس المشاركة 260042 من موضوع Jawapan Imam Mahdi kepada Saad: Kelak Kami Akan Memerangi Dajjal Al Maseh Si Pendusta Dan Bala Tenteranya Dengan Seluruh Tentera Allah..

>المصدر<

[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]
ikuti link postingan asal keterangan


الإمام ناصر محمد اليماني
Al Imam Naser Mohammed Al Yamani
19 - 12 - 1433 هـ
04 - 11 - 2012 مـ
09:31 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ


ردّ الإمام المهديّ إلى سعد :
سوف نقاتل المسيحَ الكذّاب وجيوشَه بكافة جند الله، وليعلمن أيّنا أشدّ بأساً وأشدّ تنكيلاً بإذن الله ربّ العالمين ..

Jawapan Imam Mahdi kepada Saad:
Kelak Kami Akan Memerangi Dajjal Al Maseh Si Pendusta Dan Bala Tenteranya Dengan Seluruh Tentera Allah, Agar Dia Tahu Siapa Antara Kita Yang Lebih Hebat Dan Lebih Kuat Untuk Membalas Dengan Izin Allah Tuhan Semesta Alam..



بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الدعاة إلى الله من المرسلين والأنبياء والأولياء وعلى أئمة الكتاب وآلهم والتابعين الحقّ إلى يوم الدين..

Dengan nama Allah Maha Penyayang, lagi Maha Mengasihani, pengampunan dan kesejahteraan atas semua orang yang menyeru ke jalan Allah dari para rasul serta para nabi beserta para sahabat yang menyeru kepada Allah, juga ke atas para pemimpin yang mengikuti Al Kitab beserta keluarga mereka dan para pengikut kebenaran hingga Hari Kiamat...


ما هكذا تورد الإبل يا سعد! فهل جعلت صاحب علم الكتاب الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني كمثل الإمام الكذّاب أحمد الحسن اليماني؟ فاتّقِ الله يا رجل، فهل أنت من الذين لا يفرّقون بين الحمير والبعير؟ أفلا تعلم إنّ أحمد الحسن اليماني العراقي يدعو إلى الشرك بالله وإلى التوسل بالأنبياء والأولياء؟ ولكنّي الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني تجد دعوتي العكس تماماً لدعوة أحمد الحسن العراقي لكوني أدعو إلى عبادة الله وحده لا شريك له وعدم التوسل بالأنبياء والأولياء، فما خطبك يا رجل لا تفرّق بين الحقّ والباطل، أم جئتنا لتصدّ عن الحقّ وتبغيها عوجاً؟ ويا رجل، لئن أردت فتنة الأنصار السابقين الأخيار في عصر الحوار من قبل الظهور عن اتّباع ناصر محمد اليماني فلن تستطيع حتى تأتي ببيانٍ لآيات القرآن خيراً من بيان ناصر محمد اليماني وأحسن تأويلاً.

Wahai Saad, itu bukan caranya bagi anda untuk membuat keputusan, adakah anda ingin menyamakan pemilik ilmu pengetahuan Al Kitab, Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yamani, sama dengan Imam Ahmad Al Hasan Al Yamani yang pembohong
?!

Wahai lelaki, tetapkan tanggungjawab anda kepada Allah, adakah anda di kalangan yang tidak dapat membezakan antara keldai dan unta?! Tidakkah anda tahu bahawa Ahmad Al Hasan Al Yamani Al Iraqi menyeru kepada politheisme (penyekutuan) kepada Allah, dan menyeru pertolongan kepada para nabi dan orang-orang soleh
?

Tetapi aku Imam Al Mahdi Nasser Mohammad Al-Yamani, anda akan dapati seruan ku adalah ke arah yang bertentangan dengan seruan Ahmad Al Hasan Al Iraqi, secara Haq aku membuat seruan ibadat hanya khusus untuk Allah dan tidak menyekutukan-Nya dengan sembahan lain, dan aku tidak menyeru selain dari-Nya untuk sebarang pertolongan kepada para nabi dan kalangan para sahabat yang dimuliakan

Apa yang jadi dengan anda? Wahai lelaki, adakah anda tidak dapat untuk membezakan antara kebenaran dengan kepalsuan, atau anda datang kepada kami untuk menghalang terhadap kebenaran dan anda mencari-cari kebathilan
?

Wahai manusia, jika anda berhasrat untuk menghasut pendokong pendahulu terbaik dalam era dialog ini sebelum kemunculan, agar mereka tidak mengikuti Nasser Mohammad Al-Yamani tetap anda tidak akan boleh, anda juga tidak akan dapat membawa satu kenyataan penjelasan bagi ayat-ayat Al Quran yang lebih baik dari penjelasan yang jelas lagi meyakinkan oleh Nasser Mohammad Al-Yamani, dengan tafsiran yang lebih baik darinya.


وأمّا فتواك من عند نفسك وقولك: "إذا كان ناصر محمد اليماني يجادل بالقرآن فكذلك أحمد الحسن اليماني يجادل بالقرآن ويستشهد بآيات". ومن ثم يردّ عليك الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: ما أظلم حكمك من رجل! وإنك لتعلم الفرق العظيم بين الباطل أحمد حسن اليماني العراقي والإمام المهديّ ناصر محمد اليماني. ويا رجل، إن كنت ترى ناصر محمد اليماني على باطلٍ وأنّه يفسر القرآن من عند نفسه فآتنا بالبيان الأحقّ يا سعد، وفصّله من القرآن العظيم تفصيلاً إن كنت من الصادقين، وليس سعد منهم في شيء، ولو أبصر سعد الحقّ لما اتّبعه. وربّما يودّ أحد الباحثين عن الحقّ أن يقول: "وما يدريك أنّ سعد لو يُبصر الحقّ لما اتّبعه؟". ومن ثمّ نردّ عليه بالحقّ من غير ظلمٍ ونقول: إنّ الذين تجدونهم فقط يبحثون عن ثغراتٍ لعلهم يقيمون الحجّة على ناصر محمد اليماني ولوفي نقطةٍ واحدةٍ -ولن يستطيعوا- أولئك قومٌ لا يهتدون لكونهم لا يبحثون عن الحقّ، ولو أبصروا الحقّ لكانوا عنه معرضين.

Mengenai kenyataan dari anda dengan kata-kata anda:

"Jika Nasser Mohammad Al-Yamani berhujah dengan Al Quran, maka begitu juga baiknya Ahmad Al-Hasan Al-Yamani berdebat dengan Al-Quran dan akan membuktikan kesaksian dengan ayat-ayat tersebut"


Maka dengan itu Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yamani memberi balasan kepada anda, aku katakan:

Kenapa begini teruknya anda dalam membuat keputusan
!

Pasti anda tahu ada perbezaan besar antara kepalsuan Ahmad Al Hasan Al Yamani dari Iraq dengan kebenaran Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yamani.

Wahai lelaki, sekiranya anda melihat Nasser Mohammad Al-Yamani atas kepalsuan, dan beliau telah menjelaskan Al Quran dari dirinya sendiri, maka dengan ini wahai Saad, sila kemukakan kepada kami bukti penyataan yang lebih layak untuk kebenaran, dan menerangkan sesuatu dengan jelas terperinci jika kau betul daripada kalangan orang-orang benar.

Namun Saad ini bukanlah dari kalangan orang yang benar dalam mana-mana perkara, walaupun dia telah mengenali kebenaran, dia tetap tidak akan mengikutinya

Mungkin salah satu daripada pencari kebenaran ingin berkata:

"Apa yang membuat anda berfikir bahawa jika Saad ini melihat kebenaran, dia tidak akan mengikutinya"

Maka kami balas kepadanya dengan kebenaran tanpa kezaliman, kami katakan:

Sesungguhnya siapa saja yang kamu temui, yang berusaha untuk mencari kesilapan (loopholes), yang mana mereka boleh mengemukakan hujah terhadap Nasser Mohammad Al-Yaman walaupun untuk satu point -dan mereka tidak akan mampu- maka mereka adalah orang-orang tidak diberi petunjuk, kerana hakikat yang sebenarnya, mereka tidak lakukan itu untuk mencari kebenaran, sungguhpun mereka menemui kebenaran, mereka pasti akan berpaling darinya


ويا سعد، لسوف نحكم بينك وبين الأنصار بالحقّ ونقول: ائْتِ بالبيان الأهدى من بيان الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، فإن فعلت فسوف يتبيّن للأنصار أنّ ناصر محمد اليماني على ضلالٍ وتدخل التاريخ من أوسع أبوابه فتنقذ المسلمين من أن يضلّهم ناصر محمد اليماني إن كان من الضالّين المُضلّين، وإن لم تفعل ولن تفعل فاتّقِ الله ولا تصدّ عن الحقّ فتنال غضباً على غضبٍ من ربّ العالمين. وأرى جدالك جدالاً عقيماً لكونك تجادل بالكلام وليس بسلطان العلم وتبغيها عوجاً، وأكرر وأقول: هاتِ البيانَ الأهدى لأيٍّ من آيات الكتاب التي فصّلها الإمام ناصر محمد اليماني إن كنت من الصادقين. وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين.

Wahai Saad, sesungguhnya kami tetapkan peraturan antara anda dan para penyokong dalam keadilan yang benar, kami katakan:

Bawakan keterangan yang lebih baik untuk ikutan daripada penyataan Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yamani, jika anda dapat lakukan, maka akan jelas kepada para penyokong bahawa Nasser Mohammad Al-Yamani sesungguhnya sesat dan menyesatkan orang lain

Akan tetapi jika anda tidak dapat berbuat demikian, -pastinya anda tidak akan dapat melakukan-, maka merasa takutlah terhadap Allah kerana menghalang-halangi kebenaran, kelak anda akan menerima kutukan dari kemurkaan Tuhan Sekalian Alam.

Saya melihat perbahasan anda hanyalah bantahan yang sia-sia, sesungguhnya bantahan ini adalah dengan kata-kata yang tidak mempunyai pengiktirafan, tanpa ilmu pengetahuan dan menyimpang, maka aku ulangi dan katakan:

Bawakan penyataan yang lebih benar dari mana-mana ayat Al Quran yang dijelaskan oleh Imam Nasser Mohammad Al-Yamani jika sungguh anda ini orang yang benar, selawat dan salam ke atas para rasul, dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.


فعلى سبيل المثال البرهان المبين لفتنة الشيطان الجهريّة في محكم القرآن العظيم، قال الله تعالى:{وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ ۚ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:64]. وتلك فتنة الشيطان الجهريّة يكلمكم وأنتم ترونه، وإنما الاستفزاز: هو أن يُخرج النّاس من النّور إلى الظلمات من بعد هداية النّاس جميعاً وبعد أن جعلهم الله أمّةً واحدةً على الصراط المستقيم ومن ثمّ يصل المسيح الكذاب لفتنة النّاس عن الإيمان بالرحمن. ولذلك قال الله تعالى: {الم (1) أَحَسِبَ النّاس أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ (2)}صدق الله العظيم [العنكبوت].

Sebagai contoh bukti jelas mengenai hasutan syaitan secara terbuka dalam muhkam Al Quran, Allah yang Maha Tinggi berfirman:

{Dan desak serta pujuklah sesiapa yang engkau dapat memujuknya dengan suaramu; dan kerahlah penyokong-penyokongmu yang berkuda serta yang berjalan kaki untuk mengalahkan mereka; dan turut - campurlah dengan mereka dalam menguruskan harta-benda dan anak-anak (mereka); dan janjikanlah mereka (dengan janji-janjimu)". Padahal tidak ada yang dijanjikan oleh syaitan itu melainkan tipu daya semata-mata. }
Maha Benar Allah [Al-Isra] 17:64

Itulah hasutan syaitan secara terang-terangan, dia akan bercakap kepada anda dan anda dapat melihatnya, sesungguhnya hasutan ini hanyalah untuk:

Mengeluarkan orang-orang daripada cahaya kepada kegelapan, iaitu selepas manusia dapat bimbingan keseluruhannya.

Maka selepas Allah menjadikan manusia sebagai satu umat yang berada di jalan yang lurus, lalu seterusnya pendekatan (hasutan) Al Masih Si Pendusta datang untuk memperdaya orang-orang dari mempercayai Ar Rahman, Tuhan Yang Maha Penyayang.

Untuk itu Allah yang Maha Tinggi berfirman:

{Alif, Laam, Miim.(1) Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?(2)
Maha Benar Allah [Al-Ankaboot] 29:1 -2


وبما أنّ المسيح الكذّاب الشيطان الرجيم سيخرج لفتنة النّاس من بعد الهدى ولذلك قال الله تعالى:{وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ}، أي أَخْرِجْ من استطعت منهم من النّور إلى الظلمات بصوتك أي في الفتنة الجهريّة، وأجلب عليهم بخيلك وتلك خيولٌ على الواقع الحقيقي، ونعم إنّ خيوله من خيول الأرض المفروشة لا تحيطون بها علماً، وقد أخبركم الله عنها في محكم كتابه وتدخل من ضمن بيان قول الله تعالى:{وَالْخَيْلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيَخْلُقُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ (8) وَعَلَى اللّهِ قَصْدُ السَّبِيلِ وَمِنْهَا جَآئِرٌ}صدق الله العظيم [النحل:8-9].

Oleh kerana Al Masih Si Pendusta, si syaitan yang terutuk itu akan muncul untuk mengoda umat selepas mereka mendapat petunjuk.

Maka kerana itu Allah yang Maha Tinggi berfirman:

Dan hasutlah sesiapa yang anda mampu menghasut mereka dengan suara anda
Maha Benar Allah

Bermakna yang membawa mereka dari cahaya kepada kegelapan dengan suara, dalam hasutan secara terang-terangan dengan bersemuka,
dan kumpulkan terhadap mereka kuda-kuda anda, dan kuda-kuda ini adalah pada realiti sebenarnya.

Ia benar, sesungguhnya kuda-kudanya adalah dari bumi yang dihamparkan (hollow earth), di bumi yang anda tidak mempunyai pengetahuan mengenainya. Sesungguhnya Allah telah memberitahu anda tentang perkara ini dalam muhkam Kitab-Nya, dan ianya termasuk bayan bagi firman Allah Ta'ala:


{Dan (Dia buat) kuda dan baghal serta keldai untuk kamu menunggangnya, dan untuk menjadi perhiasan; dan Ia menjadikan apa yang kamu tidak mengetahuinya. (8) Dan hak bagi Allah (menerangkan) jalan yang lurus, dan di antaranya bergerak-pantas. (9)}
Maha Benar Allah [Al-Nahl] 16:8-9


فأما الجائر: فهي مصنوعة من خلق الله فقد سبق بيان الجائر، وهي سفن اليوم والطائرات والسيارات والقاطرات والقطارات، وكذلك خيول الدجال لا تحيطون بها علماً وهي من خلق الله في أرض المشرقين لا تحيطون بها علماً، وهي كذلك تدخل ضمن قول الله تعالى: {وَالْخَيْلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيَخْلُقُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ (8)} صدق الله العظيم.

Adapun untuk bergerak pantas: Sesungguhnya ia diperbuat daripada bahan ciptaan Allah, ambil kira pernyataan mengenai bergerak-pantas ini ialah kapal-kapal masa sekarang dan berbagai jenis kapal terbang, kereta, keretapi dan seperti kuda-kuda (kenderaan) dari ANTICHRIST (Ad Dajjal) anda tidak terdedah dalam ilmu pengetahuan mengenai perkara itu, ia adalah dari ciptaan Allah di bumi yang miliki dua tempat terbit matahari yang anda tidak mempunyai pengetahuan berkaitannya

Begitu juga ia termasuk dalam firman Allah yang Maha Tinggi:

{Dan (Dia buat) kuda dan baghal serta keldai untuk kamu menunggangnya, dan untuk menjadi perhiasan; dan Ia menjadikan apa yang kamu tidak mengetahuinya. (8)
Maha Benar Allah


وإنّا فوقهم قاهرون بإذن الله وعليهم منتصرون، ولن يهرب الإمام المهديّ والمسيح عيسى ابن مريم إلى رؤوس الجبال بجيشهم هرباً من المسيح الكذّاب كما يفتري علينا المفترون، وتلك رواية تلاها الشيطان على أوليائه ليضلّوكم، والحكمة الخبيثة منها هي حتى إذا خرج المسيح الكذّاب وجيوشه من يأجوج ومأجوج ومن ثم يهرب المؤمنون من قتالهم إلى رؤوس الجبال لتصديق الرواية المفتراة، ثم لا يجد المسيح الكذّاب ويأجوج ومأجوج أي مواجهةٍ من المؤمنين لكون جيش الإمام المهديّ ووزيره المسيح عيسى ابن مريم انهزموا إلى الجبال.وهيهات هيهات وربّ الأرض والسماوات لئن خرجوا إلينا فإنّنا سوف نقاتل المسيح الكذاب وجيوشه بكافة جند الله، وليعلمن أيّنا أشدّ بأساً وأشدّ تنكيلاً بإذن الله ربّ العالمين.

Sesungguhnya kita berkuasa ke atas mereka dengan izin Allah, dan kita akan dapat kemenangan ke atas mereka, Imam Mahdi dan Al Masih Isa Putra Mariam tidak pernah berhasrat ke puncak gunung bersama tentera yang melarikan diri daripada Dajjal Al Masih Si Pendusta seperti cerita pembohongan yang tersebar kepada kita semua.

Cerita-cerita itu telah ajarkan oleh syaitan kepada kawan-kawan setianya untuk menyesatkan kamu, dan dengan cerita jahat itu, mereka bertujuan apabila Al Masihi Pendusta keluar dengan tenteranya Yakjuj dan Makjuj, maka orang yang beriman akan melarikan diri daripada memerangi mereka ke puncak gunung untuk membenarkan cerita palsu tersebut

Kemudian Al Masih Si Pendusta dan tenteranya Yakjuj dan Makjuj tidak mendapatkan apa-apa rintangan dari orang yang beriman, apabila tentera Mahdi yang dinantikan bersama menterinya Al Masihi Isa Putra Mariam telah berundur ke kawasan pergunungan.

Jauh, jauh sekali dari kebenaran, demi Tuhan Allah, Tuhan langit dan bumi, sememangnya apabila mereka keluar dan datang kepada kami, nescaya kami akan berjuang melawan Dajjal Al Masih Si Pembohong itu dan tenteranya dengan semua askar-askar pejuang Allah.


Sesungguhnya mereka akan tahu yang kita ini lebih hebat lagi gagah untuk memberi satu teladan hukuman dan membalas mereka dengan izin Allah Tuhan Sekalian Alam.


ويا أيها النّاس، إنَّ الشيطان الرجيم لن يقول لكم إنّه الشيطان الرجيم الملك هاروت، ولن يقول لكم إنّه المسيح الكذّاب؛ بل سوف يقول لكم إنّه المسيح عيسى ابن مريم، ولذلك يُسمّى المسيح الكذّاب لكونه ليس المسيح عيسى ابن مريم وما كان لابن مريم أن يقول ما ليس له بحقّ، ولذلك لا بدّ من عودة المسيح عيسى ابن مريم الحقّ -صلى الله عليه وعلى أمّه وأسلّم تسليماً- لكون الله يعلم أنّ المسيح الكذّاب يريد أن ينتحل شخصيّة المسيح عيسى ابن مريم فيدّعي الربوبيّة.

Wahai manusia, sesungguhnya syaitan yang terkutuk ini tidak akan mengatakan kepada kalian bahawa dialah syaitan terkutuk malaikat Harut, dia juga tidak akan mengatakan kepada kalian bahawa dia adalah Al Maseh Si Pendusta;

Malah dia akan berkata kepada kalian bahawa dia adalah Al Maseh Isa Putra Mariam, dan untuk itu dia dinamakan Al Maseh Si Pendusta kerana dia bukanlah Al Maseh Isa Putra Mariam, dan tidaklah layak untuk Putra Mariam buat mengatakan perkara yang dia tidak berhak mengatakannya.

Oleh itu adalah satu kemestian bagi kepulangan Al Maseh Isa Putra Mariam yang hak -salam dan selawat ke atasnya dan ibunya, dan salam saya atas mereka dengan salam penghormatan yang terbaik- kerana hakikatnya Allah mengetahui bahawa Al Maseh Si Pendusta berhasrat untuk menyamar sebagai identiti Al Maseh Isa Putra Mariam supaya dengan itu Al Maseh Si Pendusta akan mengaku tuhan.


ويا معشر الأنصار، لا يشغلكم سعد وأمثاله عن الدعوة إلى الله على بصيرةٍ من ربّكم بالتبليغ لبيان القرآن إلى العالمين، وإنّما يريد سعد أن يشغلكم عن الدعوة إلى الله على بصيرةٍ من ربّكم فلا تقيموا له وزناً فإنه من الذين لا يهتدون، وقد تبيّن لنا أمره من خلال حواره مع الأنصار، وقد جادلتموه ببيانات الإمام المهديّ فأعرضَ عنها جميعاً وكأنّه لم يسمعها أو لم يقرأها؛ بل قرأها حرفاً حرفاً ولم يفنّد في نقطة فيها فيأتي بالبيان الأحسن تفسيراً، وقد أقمتم عليه الحجّة وكفى، ونترك الحكم للباحثين عن الحقّ ونقوم بغلق الموضوع حتى لا يضيع وقتكم أكثر، فأعرضوا عن الجاهلين.

O sekelian para penyokong, jangan biar Saad dan orang sepertinya membuat anda lalai dari menyeru kepada Allah, dengan pengetahuan kebenaran dari Tuhanmu, untuk menyampaikan penjelasan kenyataan Al Quran kepada sekalian alam

Sesungguhnya Saad ingin membuat anda sibuk serta lalai dari menyeru manusia kepada Allah berdasarkan ilmu pengetahuan yang benar dari Tuhanmu, maka janganlah kalian terpengaruh padanya, sesungguhnya dia adalah orang yang tidak mendapat petunjuk

Sesungguhnya telah jelas bagi kita mengenai misinya, melalui dialognya dengan para anshar penyokong, dan anda telah berhujah dengan dia dengan pernyataan Imam Mahdi, kemudian dia berpaling terus seolah-olah dia tidak mendengar (memahami) atau tidak membacanya dengan teliti;

Padahal dia membacanya perkataan demi perkataan dan tidak meninggalkan satu point pun dalamnya, namun semata-mata untuk membuktikan ianya salah, maka datangkanlah keterangan dan tafsiran yang lebih baik,

Kalian telah tegakkan hujah terhadapnya itu adalah mencukupi, kita biarkan keputusannya untuk para pencari kebenaran dan akhiri tajuk ini, supaya dia tidak akan membuang masa kalian lagi, maka berpalinglah kalian dari orang-orang yang tidak mengetahui.


وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

Selawat dan salam ke atas para rasul, segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam...

Saudara anda; Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yamani

ـــــــــــــــــــــ
>sumber<

penerjemah:
Zulkifle
أبو عزرا