المصدر


- 1 -


الإمام ناصر محمد اليماني
Imam Naser Mohammed Al-Yamani
16 - 01 - 1431 هـ
02 - 01 - 2010 مـ
11:30 مســـاءً
ـــــــــــــــــــــ



عن الطائفة الناجيـــــّـــة..

Mengenai Golongan Yang Selamat..

اقتباس المشاركة :
سؤال الى الأستاذ ناصر محمد اليماني
إنك تقول إنك حكم بين الشيعه والسنة فأي الفرقتين سوف تنجوا وأيهما فى النار؟

Soalan ditujukan kepada Ustaz Naser Mohammed Al-Yamani

Sesungguhnya engkau mengatakan bahawa engkau memberikan keputusan dan mengadili antara Syi'ah dan Ahlus Sunnah.

Jadi, mana satu dari dua golongan ini yang akan selamat, dan kelompok mana pula yang akan berada di Neraka
?
انتهى الاقتباس


بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمُرسلين وآله الطيبين والتابعين للحقِّ إلى يوم الدين والحمدُ لله رَبّ العالمين..
{قُلْ هَـذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَاْ وَمَنِ اتَّبَعَنِي وَسُبْحَانَ اللّهِ وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ} صدق الله العظيم [يوسف:108].

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, sholawat dan salam ke atas Penutup Para Nabi dan Rasul beserta keluarganya yang baik, juga para pengikut kebenaran hingga Hari Pembalasan, dan segala pujian hanya bagi Allah Tuhan Sekalian Alam..

Katakanlah: "Inilah jalan [agama]ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak [kamu] kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik (108)
Maha Benar Allah
[Yusuf]


وإليكم حُكم الله الحقّ نستنبطهُ لكم من مُحكم كتاب الله عن الطائفة النّاجيّة الذين لهم الأمن من النار، وحكم الله إليكم بالحقّ أنهم:
{الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:82].

Untuk kalian hukum keputusan Allah yang hak, yang kami keluarkan hukum keputusanNya untuk kalian dari muhkam Kitabullah, mengenai kelompok atau golongan yang selamat, yakni orang-orang yang mendapat keamanan dan selamat dari api Neraka.

Hukum keputusan Allah untuk kalian dengan kebenaran bahawasanya mereka itu adalah:

orang-orang beriman dan tidak mencampurkan-adukkan keimanan mereka dengan kezaliman [syirik], mereka itulah orang-orang yang mendapatkan keamanan dan mereka itu adalah orang-orang yang mendapatkan petunjuk (82)
Maha Benar Allah
[Al-An'am]


{يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ ﴿٨٨﴾ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّـهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ﴿٨٩﴾} صدق الله العظيم [الشعراء].
{وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ} صدق الله العظيم [الزمر:65].

(yaitu) di hari harta dan anak-anak tidak berguna (88) kecuali orang-orang yang menghadap Allah dengan hati yang bersih (89)

Maha Benar Allah
[Asy-Syu'ara]

Dan sesungguhnya telah diwahyukan kepadamu [Nabi Muhammad] dan kepada [nabi-nabi] yang sebelummu: "Jika kamu mempersekutukan [Tuhan], niscaya akan hapuslah amalmu dan tentulah kamu termasuk orang-orang yang merugi (65)
Maha Benar Allah
[Az-Zumar]


{قُلْ إِنَّما أنا بَشَرٌ مِثلُكُمْ يُوحَى إلَيَّ أنَّما إلَـهُكُمْ إلَـهٌ واحِدٌ فَمَن كانَ يَرْجُوا لِقاء رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صالِحًا ولا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أحَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:110].
{إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِيمًا (48)} صدق الله العظيم [النساء:48].

Katakanlah: "Sesungguhnya aku ini hanya seorang manusia seperti kamu, yang diwahyukan kepadaku: Bahawa sesungguhnya Tuhan kamu itu adalah Tuhan Yang Esa. Barangsiapa mengharap perjumpaan dengan Tuhannya, maka hendaklah ia mengerjakan amal yang sholeh dan janganlah ia mempersekutukan seorangpun dalam beribadat kepada Tuhannya". (110)

Maha Benar Allah
[Al-Kahfi]

Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu bagi siapa yang dikehendakiNya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar (48)
Maha Benar Allah
[An-Nisa]


{وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلا وَهُمْ مُشْرِكُونَ} صدق الله العظيم [يوسف:106].

Dan sebahagian besar dari mereka tidak beriman kepada Allah, melainkan dalam keadaan mempersekutukan Allah [dengan sembahan-sembahan lain] (106)

Maha Benar Allah
[Yusuf]


وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله رَبّ العالمين..
أخو الذين لا يشركون بالله شيئاً من كافة المُسلمين؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

Salam sejahtera ke atas para Rasul dan segala puji hanya
bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

Saudara orang-orang yang tidak mempersekutukan Allah dengan sesuatu apapun, dari kalangan seluruh kaum Muslimin; Al-Imam Al-Mahdi
Naser Mohammed Al-Yamani

ـــــــــــــــــــــ

sumber:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?t=1985