- 8 -
الإمام ناصر محمد اليماني
17 - 03 - 1431 هـ
03 - 03 - 2010 مـ

12-اسفند-1388 ه.ش.
09:31 مساءً
__________


خیر مقدم به ابو فراس، از نیک مردمان ...

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمرسلين جدّي محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - والتابعين الأنصار السابقين الأخيار في الأولين وفي الآخرين، وسلامٌ على المرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين.

ابوفراس ای انسان نیک؛ خدا و خلیفهاش به تو خیرمقدم می‌گویند. می‌خواهم با سخنی بلیغ و حق به تو و تمام حق‌جوییان نصیحتی بکنم؛ خداوند با دادن قدرت فکر و تعقل به انسان کرم کرده است واگر انسان از راه راست-صراط مستقیم- خارج شود و از حق آمده از پروردگار عالمیان پیروی نکند؛ عقل حجت خدا در مقابل انسان خواهد بود. از آنجا که تو به عنوان یک حق‌جو به سراغ ما آمده و جز حق هیچ چیز دیگری نمی‌خواهی و در طلب دانش حق هستی؛ پس ای برادر گرامی بدان یا ناصر محمد یمانی امام مهدی حق پروردگار عالمیان است و یا مانند دیگر مدعیان مهدویت است که هرازچندگاه درهردوران و شهری –سربرآورده و- به دروغ خود را مهدی منتظر می‌خوانند. هرچند وقت یک بار مهدی منتظر جدیدی در برابر شما ظاهر می‌شود؛ کسانی که گرفتار مسّ شیطان شده‌اند و شیاطین به هر یک از آنها این گونه القا می‌کنند که مهدی منتظر است. این از مکر شیاطین است تا وقتی که خداوند مهدی منتظر حق را برانگیخت؛ مسلمانان بگویند:"این هم مثل مدعیان دروغین مهدویت قبلی است" و از او روگردانده ودر دعوتش تدبر نکنند و هیچ اعتنایی به او نکنند تا جایی که وقتی خبر مهدی منتظر حق پروردگارشان را شنیدند بگویند:" الحمدلله که خداوند ما را از –فتنه‌ای- که بسیار از بندگان گرفتارش شدند؛ درامان نگاه داشت" وبه او نسبت جنون بدهند در حالی که او مهدی منتظر حق و از جانب پروردگار عالمیان آمده است.
برای همین با این که پنج سال از آغاز دعوت امام مهدی حق پروردگار عالمیان می‌گذرد؛ ولی علمای مسلمین وامت‌شان هم چنان از این دعوت روگردانند؛ در حالی که من آنان را به حکمیت کتاب خدا قرآن عظیم دعوت می‌کنم. و دلیل روگردانی مسلمانان از امام مهدی حق پروردگارشان مکر شیطان در بیمار کردن برخی از مسلمانان است. لذا ناصر محمد یمانی یا مانند مدعیان مهدویت است که گرفتار مسّ شیاطین شده‌اند یا مهدی منتظروخلیفه خدا پروردگار عالمیان است.
آنچه که برای شما می‌ماند این است که: چطور بفهمید ناصر محمد یمانی مهدی منتظر حق پروردگارتان است یا نه؟
اگر ابو فراس به نزد علمای مسلمین مسافرت کند و به آنان بگوید:" به من فتوا دهید آیا مهدی منتظری که مسلمانان در انتظارش هستند؛ کتاب جدیدی از نزد پروردگار عالمیان می‌آورد؟" جواب تمام مفتیان و خطبای منابر به ابوفراس یکسان خواهد بود. همگی می‌گویند:" ابوفراس بدان که آخرین رسول و نبی خداوند محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است؛ تصدیق فتوای خداوند در آیات محکم کتاب عزیزش برای مؤمنان:
{مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَـٰكِن رَّسُولَ اللَّـهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿٤٠﴾} صدق الله العظيم [الأحزاب]،
بر این اساس مهدی منتظر با کتابی جدید نمی‌آید؛ بلکه خداوند او را برای نصرت رساندن به خاتم أنبیاء و مرسلین،محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم برمی‌انگیزد(ناصر محمد). پس لازم است او با آنچه که بر محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم نازل شد با مردم محاجه کند یعنی با قرآن عظیم و سنت حق رسولش".
ممکن است ابوفراس بخواهد سخن مرا قطع کرده و بگوید:" ولی علمای مسلمین درامور دینی اختلاف دارند؛ پس قاعدتاً خداوند امام مهدی را حکم قرار خواهد داد تا در اختلافات میان علمای مسلمین داوری کند و برای همین هم باید امام مهدی از نظرعلمی بیش از همه علمای امت بداند تا خداوند او را قادر سازد پراکندگی علمای امت و امت‌شان را به وحدت بدل سازد؛ آن هم بعد از آن که در دین دچار اختلاف و تشتت شده و گروه گروه و فرقه فرقه شدند و هرگروه نیز به داشته‌های خود خرسندند...که اگر چنین نکند مهدی منتظر پروردگار عالمیان نیست و خداوند درعلم کتاب-قرآن عظیم- به اودانشی افزون برتمام علمای مسلمین نداده است و شرط این است که برهان علمی اودر حین جدال و گفتگو؛ حجتی کوبنده از آیات محکم کتاب خدا قرآن عظیم باشد؛ کتابی که از تحریف محفوظ است."
ابوفراس؛ آیا این چیزی نیست که عقل و منطق به انسان مسلمان می‌گوید؟ واز آنجا که من به یقین می‌دانم به خداوند و پروردگار عالمیان نسبت دروغ نمی‌ٔهم و به حق مهدی منتظر حق پروردگار عالمیان هستم؛ برای همین تمام علمای مسلمین و نصاری-مسیحی- و یهود را به حکمیت بر اساس کتاب خداوند قرآن عظیم دعوت می‌کنم تا درمواردی که در آن دچار اختلاف هستند، از آیات محکم کتابش میان‌شان حکم دهم و اگر نتوانم با برهان علمی از آیات محکم قرآن عظیم بر آنان مهیمن گردم؛ امام مهدی حق پروردگار عالمیان نیستم. دلیل این است که خداوند قرآن عظیم محفوظ از تحریف را مرجع حق برای تورات و انجیل و سنت نبوی قرار داده است؛ آیا کتاب دیگری جزکتاب خدا قرآن عظیم پیدا می‌کنید که محفوظ ماندن آن از تحریف تضمین شده باشد؟ والله ابوفراس اگر انسان‌های خردمند فقط در این فرموده خداوند تعالی تدبر کنند:
{إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿٩﴾} صدق الله العظيم [الحجر]،
و سپس می‌گویند:" از آن جایی که این فتوا ۱۴۳۰ سال قبل نازل شده؛ و اگر قرآن واقعاً از نزد خداوند حکیم و علیم نازل شده باشد و از آن جا که خدا وعده داده آن را از تحریف و دست کاری محفوظ نگاه می‌دارد؛ پس باید بشریت آن را به حق و هم چنان دست نخورده و محفوظ از تحریف بیابد با آن که قرن‌ها ازنزول آن گذشته است و با این حال هم چنان از تحریف محفوظ مانده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿٩﴾} صدق الله العظيم [الحجر]،
آن گاه مردم اگر اهل اندیشیدن باشند به آن ایمان می‌آورند؛ محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم از کجا می‌دانست قرآن در طول اعصار از تحریف محفوظ می‌ماند و شاهد بر آنان مانده و بین دست‌شان باقی می‌ماند در حالی که تورات و انجیل از زمان‌های دور گرفتار تحریف شده‌اند؛ چون خداوند به انسان قول محفوظ نگاه داشتن آنها از تحریف را نداده است؟ اما خداوند قرآن را تا یوم الدین رساله فراگیر و شامل برای جن و انس قرار داده و این کتاب دانش‌نامه و دائرة المعارف کتب انبیاء و رسولان الهی است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَمِ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً ۖ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ ۖ هَـٰذَا ذِكْرُ مَن مَّعِيَ وَذِكْرُ مَن قَبْلِي ۗ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ ۖ فَهُم مُّعْرِضُونَ ﴿٢٤﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].
و تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ إِلَّا نُوحِي إِلَيْهِ أَنَّهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ ﴿٢٥﴾}
صدق الله العظيم [الأنبياء].

دعوت امام مهدی هم تصدیق دعوت تمام رسولان پروردگارعالمیان است؛ او مردم عالم را به عبادت عاری از شرک خداوند فرا می‌خواند اما اکثر مردم ایمان نمی‌آورند مگر این که اولیای مقرب خدا را شریک او قرار دهند و گمان می‌کنند آنها در یوم الدینِ، روزی که انسان در پیشگاه پروردگارش قرار می‌گیرد؛ شفاعت‌شان را خواهند کرد! با این که اگر امام مهدی از آنان سؤال کند: ای جماعت مسلمین؛ از میان رحیمان؛ چه کسی از همه رحیم‌تر است؛ او را به من نشان دهید؟ جواب همگان یکی خواهد بود و حتما می‌گویند:" ناصر محمد به حق برایت فتوا می‌دهیم که رحیم‌ترین رحیمان خداوند ارحم الراحمین است." حال ناصر محمد یمانی به آنان می‌گوید: پس چطور از کسی انتظار رحمت دارید که کمتر از خداوند رحیم است و آرزو داشته و امیدوارید در پیشگاه خداوند ارحم الراحمین شفاعت‌تان را بکند؟ یا قادر نیستید شأن و مقام خداوند را آن گونه که هست درک کرده و قدر بدانید؟ شما را چه می شود چگونه حکم می‌کنید! مگر نمی‌دانید خداوند تعالی فرموده است:
{وَأَنذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَن يُحْشَرُوا إِلَىٰ رَبِّهِمْ ۙ لَيْسَ لَهُم مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿٥١﴾} صدق الله العظيم [ الأنعام ] ؟
شفاعت این نیست که کسی در پیشگاه خداوند شفاعت‌تان را بکند؛ به خدا قسم به هیچ وجه چنین نیست. خداوند ارحم الراحمین است و هیچ عبدی را سزوار نیست که در پیشگاه خداوند معبود؛ جرأت کرده و شفاعت کسی را بکند. این در تناقض با صفت رحمت در نفس خداوند است. چگونه بنده‌ای از بندگانش می‌تواند شفاعت کند در حالی که خداوند نسبت به بندگانش رحیم‌تر است؛ سبحانه و تعالی علوا کبیرا..... چه کسی در روز قیامت درمورد بندگان خدا با او محاجه می‌کند؟ در حالی که خداوند تعالی می‌فرماید:
{هَا أَنتُمْ هَـٰؤُلَاءِ جَادَلْتُمْ عَنْهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَمَن يُجَادِلُ اللَّـهَ عَنْهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَم مَّن يَكُونُ عَلَيْهِمْ وَكِيلًا ﴿١٠٩﴾} صدق الله العظيم [النساء]
ابو فراس من به خاطر حکمتی که خداوند از آن باخبر است در این بیان تو را مورد تکریم قرار دادن؛ پس از شکرگزاران باش. ولی اجازه نداری به خاطر این تکریم در حرج قرار گرفته و ما را تصدیق کنی در حالی که عقلت به حق قانع نشده و قلبت مطمئن نباشد و بعد از حق چیز جز گمراهی نیست. قبل از تدبر و تفکر در بیانات مهدی منتظر؛ برایت فتوا خواهیم داد که اگر از خردمندان باشی؛ حتما عقلت با بیان حق ذکر قانع می‌شود ولی کسانی که اهل تدبر و اندیشه نیستند؛ هیزم جهنمند و وارد آن خواهند شد و برای‌شان روشن خواهد شد دلیل گمراه شدن‌شان از صراط مستقیم و پیروی نکردن از حق آمده از نزد پروردگارعالمیان؛ استفاده نکردن از عقل‌شان است و برای همین می‌گویند:
{وَقَالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ ﴿١٠﴾} صدق الله العظيم [الملك]
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 5108 من موضوع رُدودُ الإمامِ عَلى (أبي فراس الزهراني ) العِلمُ مِن الله هُو الحُجّة والبُرهانُ المُبِيــنُ ..

- 8 -
الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ
17 - ربيعٍ الأول - 1431 هـ
03 - 03 - 2010 مـ
09:31 مساءً
(بحسب التّقويم الرّسميّ لأم القُرى)
__________



مَرحبًا بأبي فِراس مِن خِيارِ النَّاسِ ..


بِسم الله الرَّحمن الرَّحيم، والصَّلاة والسَّلام على خاتم الأنبياء والمُرسلين جدّي محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - والتابعين الأنصار السَّابقين الأخيار في الأولين وفي الآخرين، وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين..

ويا أبا فراس ويا خير النَّاس، رحَّبَ بك اللهُ وخليفتُه في الأرض، وأريدُ أن أعِظك وكافة الباحثين عن الحقّ بقولٍ بليغٍ بالحقّ فقد كرّم الله الإنسان بالفكر والعقل وجعل الله العقل هو حُجّته على الإنسان لَئِنْ ضَلّ عن الصراط المستقيم ولم يتّبع الحقّ من ربّ العالمين، وبما أنك جئت إلينا باحثًا عن الحقّ ولا تريد غير الحقّ وطالب العلم الحقّ، فاعلم أخي الكريم أنّ ناصر محمد اليمانيّ إمّا أن يكون الإمام المهديّ الحقّ من ربّ العالمين وإمّا أن يكون مثله كمثل المهديّين المفترين شخصيّة المهديّ المنتظَر في كلّ قريةٍ وعصرٍ، وبين الحين والآخر يظهر لكم مهديٌّ منتظرٌ جديدٌ من الذين اعترتهم مسوس الشياطين، فيوحون إلى كلٍّ منهم أنه المهديّ المنتظَر، وذلك مكرٌ من الشياطين حتى إذا بعث الله المهديّ المنتظَر الحقّ من عنده فيقول المسلمون: "إنْ هو إلّا كمثل المهديّين المُفترين من قبل". فيُعرضون عنه ولا يتدبّرون دعوته، فلا يعيرونه أيَّ اهتمامٍ حتى إذا سمعوا أن المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّهم فيقول المسلمون: "الحمد لله الذي عافانا من كثرة ما ابتلى به عبادَه". ويصفونه بالجنون وهو المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّ العالمين.

ولذلك لا يزال علماء المسلمين وأمّتهم معرضين عن دعوة الإمام المهديّ الحقّ من ربّ العالمين برغم أنه مضى خمس سنواتٍ وأنا أدعوهم إلى الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم، وسبب إعراض المسلمين عن الإمام المهديّ الحقّ من ربّهم هو بسبب مكر الشياطين لبعض مرضى المسلمين، ولذلك فإمّا أن يكون ناصر محمد اليمانيّ كمثل المهديّين الممسوسين بمسوس الشياطين وإمّا أن يكون المهديّ المنتظَر خليفة الله ربّ العالمين.

وبقي معكم هو: كيف لكم أن تعلموا أن ناصر محمد اليمانيّ هو المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّ العالمين؟

فلو يشدّ أبو فراس رحله إلى مُفتي ديار المسلمين فيقول لهم: "أفتوني هل المهديّ المنتظَر الذي ينتظره المسلمون يأتيكم بكتابٍ جديدٍ من ربّ العالمين؟". فسوف يكون جواب كافة مُفتي الديار وخطباء المنابر جوابًا موحَّدًا إلى أبي فراس فيقولون: "عليك أن تعلم يا أبا فراس أن خاتم الأنبياء والمرسلين هو محمدٌ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم تصديقًا لفتوى لله للمؤمنين في محكم كتابه العزيز: {مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَـٰكِن رَّسُولَ اللَّـهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿٤٠﴾} صدق الله العظيم [سورة الأحزاب]، وبناءً على ذلك فلن يأتيكم المهديّ المنتظَر بكتابٍ جديدٍ؛ بل يبعثه الله ناصرًا لمحمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم خاتم الأنبياء والمُرسلين، فلا بد أن يُحاجّ الناس بما تنزَّل على محمدٍ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - بالقرآن العظيم ومن سُنّة رسوله الحقّ".

ولربّما يودّ أن يقاطعني أبو فراس ويقول: "ولكن علماء المسلمين مختلفون في الدين فلا بدَّ أن الله حتمًا سوف يجعل الإمام المهديّ حكَمًا بين علماء المسلمين فيما كانوا فيه يختلفون، لذلك لا بدّ أن يزيد الله الإمام المهديّ بسطةً في العلم على كافة علماء الأمّة لكي يجعله الله قادرًا على توحيد شمل علماء الأمّة وأمّتهم من بعد أن فرَّقوا دينهم شيعًا وأحزابًا، وكلّ حزبٍ بما لديهم فرحون، فإن لم يفعل فليس المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّ العالمين ما لم يزِده الله بسطةً في علم الكتاب القرآن العظيم على كافة علماء المسلمين شرط أن يكون سلطان علمه مُقنِعاً للعقل والمنطق بالحجّة الداحضة للجدل من محكم كتاب الله القرآن العظيم المحفوظ من التحريف".

أليس يا أبا فراس هذا ما يقوله العقل والمنطق للإنسان المسلم؟ وبما أنني أعلمُ علم اليقين أني لم أفترِ على الله ربّ العالمين وأني حقًّا المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّ العالمين ولذلك أدعو كافة علماء المسلمين والنّصارى واليهود إلى الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم لكي أحكم بينهم بحكم الله من محكم كتابه فيما كانوا فيه يختلفون، وإذا لم أُهيمن عليهم بسلطان العلم من محكم القرآن العظيم فلستُ الإمام المهديّ الحقّ من ربّ العالمين، وذلك لأن الله قد جعل القرآن العظيم المحفوظ من التحريف هو المرجع الحقّ للتوراة والإنجيل والسُنّة النّبويّة، أم إنكم تجدون كتابًا آخر هو أضمن من كتاب الله القرآن المحفوظ من التَّحريف؟ ألا والله يا أبا فراس لو أنّ أولي الألباب من البشر يتفكّرون فقط في قول الله تعالى: {إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿٩﴾} صدق الله العظيم [سورة الحجر]، ومن ثُمّ يقولون : "بما أن هذه الفتوى نزلت قبل أكثر من (1430) عامًا فإذا كان هذا القرآن حقًّا من لدن حكيمٍ عليمٍ وبما أن الله وعد بحفظه من التَّحريف والتَّزييف فلا بدّ أن يجد البشرُ أنه حقًّا لا يزال محفوظًّا من التَّحريف والتَّزييف برغم أن القرآن مرَّ على أممٍ كثيرةٍ على مرِّ العصور وبرغم ذلك لا يزال محفوظًا من التَّحريف، تصديقًا لقول الله تعالى: {إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿٩﴾} صدق الله العظيم [سورة الحجر]، ثُمّ يؤمن به النَّاس لو كانوا يعقلون، فما يُدري محمدٌ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم أن القرآن سوف يبقى محفوظًا من التَّحريف عبر عصور البشر وشاهدًا عليهم وباقيًا بين أيديهم برغم أنه تمّ تحريف التَّوراة والإنجيل منذ أمدٍ بعيدٍ نظرًا لأن الله لم يعِد النَّاس بحفظهما؟ ولكن القرآن جعله الله الرسالة الشاملة للإنس والجنّ إلى يوم الدين وموسوعة كتب الأنبياء والمُرسلين، تصديقاً لقول الله تعالى: {أَمِ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً ۖ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ ۖ هَـٰذَا ذِكْرُ مَن مَّعِيَ وَذِكْرُ مَن قَبْلِي ۗ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ ۖ فَهُم مُّعْرِضُونَ ﴿٢٤﴾} صدق الله العظيم [سورة الأنبياء]، وتصديقًا لقول الله تعالى: {وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ إِلَّا نُوحِي إِلَيْهِ أَنَّهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ ﴿٢٥﴾} صدق الله العظيم [سورة الأنبياء].

وكذلك دعوة الإمام المهديّ مُصدِّقةٌ بدعوة كافة المُرسلين من ربّ العالمين، فيدعو العالمين إلى عبادة الله وحده لا شريك له، وما يؤمن أكثرهم إلّا وهم مشركون بربّهم أولياءَه المقرَّبين، فيزعمون أنهم شُفعاؤهم يوم الدين يوم يقوم النَّاس لربّ العالمين! برغم لو يسألهم الإمام المهديّ فيقول: يا معشر المسلمين دُلّوني على الأرحم بكم من بين الرحماء أجمعين؟ وحتمًا سيكون جوابهم واحدًا موحَّدًا فيقولون: "ولسوف نفتيك بالحقّ يا ناصر محمد اليمانيّ أن أرحم الرَّحماء هو الله أرحم الراحمين". ومن ثُمّ يقول لهم ناصر محمد اليمانيّ: إذًا فكيف تلتمسون الرَّحمة ممّن هم أدنى رحمةً من الله فترجون شفاعتهم بين يدي الله أرحم الراحمين؟ أم إنكم لا تُقدِّرون الله حقّ قدره؟ ما لم فكيف تحكمون! أم إنكم لا تعلمون بقول الله تعالى: {وَأَنذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَن يُحْشَرُوا إِلَىٰ رَبِّهِمْ ۙ لَيْسَ لَهُم مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿٥١﴾} صدق الله العظيم [سورة الأنعام]؟

وليست الشّفاعة أنّ أحدًا سيشفع لكم بين يدي الله، كلا وربّي الله أرحم الراحمين أنه لا ينبغي لعبدٍ أن يتجرّأ للشّفاعة بين يدي المعبود، فهذا مناقضٌ لصفة الرَّحمة في نفس الله، فكيف يشفع بين يديه عبدٌ من عبيده والله أرحم بعبيده من عبده سبحانه وتعالى علوًا كبيرًا؟ فمن ذا الذي يحاجّ الله في عباده يوم القيامة؟ وقال الله تعالى: {هَا أَنتُمْ هَـٰؤُلَاءِ جَادَلْتُمْ عَنْهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَمَن يُجَادِلُ اللَّـهَ عَنْهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَم مَّن يَكُونُ عَلَيْهِمْ وَكِيلًا ﴿١٠٩﴾} صدق الله العظيم [سورة النساء].

ويا أبا فراس، لقد أكرمناك بهذا البيان لحكمةٍ يعلمها الله فكن من الشَّاكرين، ولا يجوز لك أن تنحرج فتُصَدِّق حرجًا من هذا التَّكريم ما لم يقتنع بالحقّ عقلك ويطمئن إليه قلبك وما بعد الحقّ إلّا الضلال، ولسوف أُفتيك من قبل التدبّر والتفكّر في بيانات المهديّ المنتظَر بأنك إذا كنت من أولي الألباب فحتمًا سوف يقتنع عقلك بالبيان الحقّ للذِّكر، وأما الذين لا يعقلون فهم حطب جهنّم هم لها واردون، ولسوف يتبيَّن لهم أن سبب ضلالهم عن الصراط المستقيم وعدم اتّباع الحقّ من ربّ العالمين هو عدم استخدام العقل، ولذلك قالوا: {وَقَالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ ﴿١٠﴾} صدق الله العظيم [سورة الملك].

وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين..
أخُوكُمُ الإمامُ المَهديّ؛ ناصر مُحمد اليمانيّ.
______________