- 6 -
الإمام ناصر محمد اليماني
18 - 04 - 1431 هـ
03 - 04 - 2010 مـ

۱۴-فروردین-۱۳۸۹ه.ش.
01:05 صباحاً
________


ابوفراس! از شاکران و از برگزیدگان باش...

اقتباس المشاركة :
نوشته اصلی توسط ابوفراس
بسم الله الرحمن الرحيم.صلوات و سلام برپیامبری که به عنوان رحمتی برای عالمیان برانگیخته شد.بر و خاندانش سلام و صلوات باد. سبحان الله
آیا زیرکی ( که در کلامم آمده ) مشکلی است که تعدادی از اعضا به آن پرداختند ؟
عموما به خاطر اخلاق نیکویم به ( الناصر لناصر ) پاسخی نمی دهم
از ابتدا گفته بودم که روی سخنم به برادر ناصر یمانی بود نه کسی دیگر...من بیانی که یکی از اعضاء نقل قول کرده بود اشتباه گرفتم و خوب متوجه نشدم که به اسم امام است و گفتم این هم خود امام است با اسمی دیگر... به همین خاطر درخواست کردم گفتگوی مؤدبانه‌ای فقط بین من و برادر ناصر انجام شود تا مفید باشد. پس بر شما واجب است قبل از پاسخ دادن و نوشتن مطلب به این امر توجه کنید..چیزی که گفتم از روی تفاخر به باهوشی و زیرکی و یا عالم بودنم نیست.من از فقیر ترین مردمان هستم و بیش از همه به پروردگارم نیاز دارم...؟

دوم این که از رفتار مؤدبانه تعدادی از اعضا متشکرم و به خاطر رفتار مؤدبانه از آنان تشکر می‌کنم. از برادر ناصر هم به خاطر پاسخ زیبا و مؤدبانه دینی‌اش تشکر می‌کنم.
در مورد زیرکی که به من نسبت دادید متشکرم من در بالا توضیح دادم که چه چیز باعث شد که بگویم شماها فقط یک نفر هستید ( و به اسم های مختلف ثبت نام کردید ) هرچه که در بالا توضیح دادید من در مورد آنها با تو موافق نیستم.
بلکه می‌گویم این بیان حق است و چه کلامی بهتر از کلام خداست..اگر از کتاب خداوند والا مقام بیان شده باشد...
برادر گرامی؛ تو مفاهیمی را می‌آوری که عکس اغلب جریانات دینی است اگر نگوییم همه آنها این حدیث ضعیف و ناقص است ....در این صورت صحیح نیست .....علی رغم این که سند این حدیث صحیح است..
در هر صورت به این سؤال می‌رسیم... آیا رسول الله صلوات الله السلام نزد خداوند منزلت و مقامی داشت و آیا به چیزی از آن دست یافته است خواهش میکنم این را برای ما روشن کن و آیا در دنیا هم منزلتی داشته؟..
انتهى الاقتباس
بسم الله الرحمن الرحيم.
صلوات و سلام بر جدم محمد رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم که محبوب‌ترین انسان نزد من است و سلام و صلوات بر تمام انصارش؛ کسانی که به یاریش شتافته و به او نصرت رسانده و پشتیبانش شدند و خداوند با آنها ذکرش را بالا برد و نور خود را کامل گرداند؛ با این که مجرمان از ظهورش اکراه داشتند؛ و سلام خدا بر ابوفراس که از برگزیدگان و بهترین مردمان است؛ و بهترین شما کسی که قرآن را فراگیرد و یاد می‌دهد. سلام برما و بندگان صالح خداوند و سلام بر رسولان الهی و الحمدلله رب العالمین...

ابوفراس به خداوندی که خدایی جز او نیست و پروردگار من تو و پروردگار آسمان‌ها زمین و مابین آنها و پروردگار عرش عظیم است قسم که محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بیش از تمام جن و انس نزد من عزیز و محبوب است و تنها محبت من به پروردگارم خداوند ارحم الراحمین بیش از محبت من به اوست. خداوند به تو برکت دهد از جاهلان مباش همانا که ما می‌خواهیم بندگان خدا را از دایره شرک بیرون آورده تا در زمره ربانیون درآیند؛ از بندگانی که برای پروردگار معبودشان باهم رقابت می‌کنند و هرکس بر اساس عملش درجه‌ای دارد.
عزیز من ابوفراس که ان‌شاءالله از بهترین مردم هستی؛ آیا نمی‌دانی اگر امام ناصر محمد یمانی به تو بگوید: ابوفراس سزاوار و در حد تو نیست که در راه حب قرب الهی با من رقابت کنی و شایسته تو نیست که بیش ازمهدی منتظرمحبوب خدا و مقرب اوباشی چرا که او مهدی منتظر خلیفه خداست ...و ابوفراس به حق به من پاسخ دهد: ناصر محمد میانی؛ حال که رقابت در راه خدا را تنها منحصر به خود کرده و برای پیروانت چنین حقی قایل نشده‌ای؛ پس هدف خداوند از خلقت ما چیست؟ مگر ما را نیافریده تا او را به یگانگی عبادت کرده و در راه حب و قرب و نعیم رضوانش رقابت کنیم؟ بنده‌ای که به این مقام می‌رسد ناشناس مانده؛ و این امر برای ادامه رقابت و مسابقه بین تمام بندگان به سوی رب المعبود؛ تا فرا رسیدن روز ملاقات خداوند(یوم التلاق)است و در آن روز روشن می‌شود کدام بنده در این مسابقه پیروز شده است و نتیجه در روز ملاقات خداوند( یوم التلاق) مشخص می‌شود. برنده این مسابقه همچنان برای تمام بندگان ناشناس مانده است. این قاعده عبادت رب المعبود در کتاب؛ برای تمام بندگان جن و انس خدا از هر نوع و جنسی است تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].
ولی عزیز من ابوفراس؛ وقتی محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم – را مرز بین خود و خداوندت قرار می‌دهی؛ معنیش این است که برای رقابت درراه حب قرب خداوند برای خود حقی قایل نیستی واینجاست که محبت تو نسبت به محمداً رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم – بیش از محبت تو نسبت به خداوند می‌شود و به همین دلیل قاعده عبادت حق که در این فرموده خداوند تعالی آمده است؛ در قلبت به پایان می‌رسد:
{يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].
عزیز من؛ خداوند تو را دوست بدارد و نسبت به حق بصیرت نماید؛ همانا که من تنها یک نصیحت و موعظه برایتان دارم. شما از این کلام خداوند تعالی باخبرید که فرموده است:
{قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّـهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّـهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [آل عمران].
پیروی یعنی چه؟ جواب را در فرموده خداوند تعالی پیدا می‌کنی:
{قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [الكافرون].
لذا پیروی یعنی همان چیزی را عبادت کنی که محمدٌ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، عبادت می‌کرد. پس اگر دیدی محمد رسول الله در راه حب و قرب الهی با بندگان خداوند رقابت می‌کند؛ پیروان نبیّ هم باید مانند ایشان عمل کرده و در راه حب و قرب الهی رقابت نمایند. اگر ابوفراس دریافت که محمد رسول الله آرزو داشت آن بنده مقرب درگاه الهی باشد؛ ابوفراس هم سزاوار است آرزو داشته باشد آن بنده مقرب الهی گردد؛ همان طور که محمدٌ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، چنین آرزویی داشت. ابو فراس ای مرد نیک و ای بهترین مردمان ؛ معنای پیروی این است.
این قاعده عبادت خداوند در آیات محکم کتاب است؛ خداوند رقابت در راه پروردگار و معبود را برای تمام بندگانش حلال و مجاز کرده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{إِنَّ هَـٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ ﴿٩٢﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].
و اما مؤمنان چگونه پروردگارشان را عبادت کنند؟ خداوند تعالی می‌فرماید:

{يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].
بنابراین؛ قاعده عبادت در کتاب یکی است و درمورد رقابت به سوی رب المعبود بین بندگان فرقی نیست تا بنده‌ای این حق را داشته باشد- و بنده‌ای حق نداشته باشد-تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{إِنَّ هَـٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ ﴿٩٢﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].
عزیز من ابوفراس؛ امام مهدی منتظرناصر محمد یمانی بنده‌ای مانند توست و برای همین من از همه شما دعوت می‌کنم تا در راه رب المعبود رقابت کرده و مسابقه بدهید. این امر تا روز ملاقات خداوند( یوم التلاق) روزی که اسرار نهان انسان آشکار می‌شود[اشاره به آیه کریمه سوره الطارق:یوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ ﴿٩﴾] ادامه دارد. روزی که نه مال به کار انسان می‌آید و نه فرزندانش؛ مگر کسی که با قلب سلیم(عاری از شرک)در درگاه خداوند حاضر شود[اشاره به آیات کریمه سوره الشعراء:يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ ﴿٨٨﴾ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّـهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ﴿٨٩﴾]و اگر ابوفراس به این مقام نرسد؛ حداقل درجه ایمان را به دست آورده و اگر از مشرکان بوده باشد؛از دایره شرک خارج شده است و در زمره کسانی درامده که تنها خدا را عبادت کرده‌ و و مشمول قاعده عبادت خداوند شده و از کسانی که پیوسته در راه رب المعبود رقابت می‌کنند. حکمت اقتضا می‌کند خداوند بنده‌ای که به این درجه عالیه می‌رسد را ناشناس قرار دهد تا تمام بندگان برای رسیدن به بالاترین درجه حب و قرب الهی در راه رب المعبود رقابت کنند. خداوند پیش از این درمورد قاعده عبادت در قلب بندگانی که در راه پروردگار مخلصند فتوا داده و فرموده است:
{يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].
ابوفراس از شاکران و از بهترین مردمان باش. من امام مهدی از ابوفراس دعوت می‌کنم بنده ربانی خدا باشد و به بندگان ربانی خداوند که در راه حب و قرب الهی و رسیدن به مقام مقرب‌ترین بنده خدا رقابت می‌کنند؛ بپیوندد. شایسته مهدی منتظر و هیچ یک از انبیاء رسولان نیست که رقابت به سوی رب المعبود را بر بندگان خدا حرام کنند و خود را مرز و حد میان خدا و بندگانش قرار دهند؛ که اگر چنین کنند به خود ظلم کرده و جز خداوند ولی و نصیری نخواهند یافت. چون این قاعده عبادت خدا در آیات محکم کتاب است که تمام بندگان باید برای مقرب‌تر بودن به درگاه خدا تلاش نمایند و به همین دلیل هم خداوند مشخص نفرموده آن بنده مقرب کیست؛ چه کسی پیروی از این قاعده در عبادت حق رب المعبود را بر شما حرام کرده است؟
و اما در مورد منزلت محمدٍ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم -؛‌من می‌دانم ایشان از بندگان مقرب خداوند است؛ ولی نمی‌دانم آیا محبوب‌ترین و مقرب‌ترین عبد پروردگارعالمیان است. چون نزدیک‌ترین درجه نسبت به ذات خداوند الرحمن در بالاترین مرتبه بهشت و زیرعرش خداوند الرحمن قرار داشته و تنها به یکی از بندگان خداوند تعلق خواهد داشت. خداوند فتوا نداده است آیا این بنده از ملایکه است یا از جن و انس؛ بلکه روشن نفرموده این بنده کیست تا تمام بندگان مکرم خدا از ملایکه تا جن و انس برای رسیدن به خداوند الرحمن مسابقه دهند تا روشن شود کدام یک پیشی گرفته و به آن درجه رسیده و محبوب‌ترین ومقرب‌ترین خواهد بود. این رقابت و مسابقه تا رسیدن یوم التلاق هم چنان ادامه خواهد داشت؛ روزی که مردم در پیشگاه پروردگار عالمیان می‌ایستند.
وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 5106 من موضوع ردود الإمام على أبي فراس الزهراني: العلم من الله هو الحُجّة والبرهان المبين ..

- 6 -
الإمام ناصر محمد اليماني
18 - 04 - 1431 هـ
03 - 04 - 2010 مـ
01:05 صباحاً
________



فكن من الشاكرين يا أبا فراس وكن من خيار الناس ..

اقتباس المشاركة :
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوفراس111
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على المبعوث رحمة للعالمين
عليه الصلاة واله وسلم، سبحان الله هل اصبحت الفطنه مشكله تداولها اكثر من عضو لديكم
عموما رفعة لكرم اخلاقي فلن ارد على الناصر لناصر
اذ حديثي قلتها من بداية موضوعي انه موجه للاخ ناصر اليماني ولم يكن لغيره.. اذ اني خلط بين البيان الذي نسخ لاحد الاعضاء ولم اتطلع له جيدا اذ كان بأسم الامام
فقلت انه ايضا الامام بأسم اخر.....اذ من اجل ذلك قلت ارجوا ان تجعلون الحوار الادبي بيني وبين الاخ ناصر كي تعم الفائده اذ وجب عليكم وقبيل الرد ان تتنبهون لذلك ......ان ماقلته من باب التفاخر في الفطنه او سعة العلم فما انا الا افقر الناس واكثرهم حاجه لربه .......
ثانيا:- اشكر روعة الادب التي كانت من اكثر من عضو وهذا اسلوب ادبي اشكرهم عليه.....
اشكرك اخ ناصر اليماني على مجمل ردك الادبي الديني
واشكرك ايضا على الفطنة التي انولتني اياها علما اني بينت ما دعاني لقول انكم واحد في اعلاه؟
كل مابينته اعلاه فأنا لا اتفق معك به
بل اقول نعم هذا هو البيان الحقّ فمن احسن من الله قولى......
اذ بينت من كتاب الله جل في علاه .....
اخي الكريم .......انت تعطي مدلول يعكس جميع التيارات الدينيه ان لم تكن كلها ان هذا الحديث ضعيف ومختل ........اذا هو غير صيحيح .....
رغم اسناد هذا الحديث انه صحيح....
اذا نصل الى سؤال.....هل للرسول عليه الصلاة والسلام له منزله عند الله....... وهل اخذ منها شئ
ارجوا ان تبينها.......وهل كانت له في الدنيا......يتبع
انتهى الاقتباس
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي وأحبّ الناس إلى قلبي محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - وكافة أنصاره الذين آوَوْه ونصروه وعزّروه ورفع بهم ذكره وأتمّ بهم نوره ولو كره المجرمون ظهوره، وسلامُ الله على أبي فراس من خيار الناس وخيركم من تعلّم القرآن وعلّمه، السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين، وسلامٌ على المرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين..

ويا أبا فراس، والله الذي لا إله غيره ربّي وربّك ربّ السماوات والأرض وما بينهم وربّ العرش العظيم إن محمداً رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - لهو أحبّ إلى نفسي من كلّ جنّيٍّ وإنسيٍّ، وليس أكبر من حُبِّه في قلبي إلّا حبّ ربّي الله أرحم الراحمين فلا تكن من الجاهلين بارك الله فيك، وإنما نُريد أن نُخرِج العباد من دائرة الشرك بالله فنجعلهم ربّانيين من ضمن العبيد المتنافسين إلى الربّ المعبود، ولكلٍّ درجاتٌ مما عملوا.

ويا حبيبي في الله أبو فراس من خيار الناس إن شاء الله، أفلا تعلم لو أن الإمام ناصر محمد اليمانيّ يقول لك: يا أبا فراس لا ينبغي لك أن تنافسني في حبّ الله وقُربه لأنه لا ينبغي لك أن تكون أحبّ إلى الله وأقرب من المهديّ المنتظَر كون المهديّ المنتظَر خليفة الله. ومن ثمّ يردّ علينا أبو فراس بالحقّ ويقول: فما دُمتَ جعلتَ التنافس إلى الله حصرياً لك وحدك يا ناصر محمد اليمانيّ من دون أتباعك؛ إذاً فلماذا خلقنا الله؟ فهل خلقنا إلّا لنعبده وحده لا شريك له فنتنافس في حُبّه وقُربه ونعيم رضوان نفسه؟ ونظراً لأنّ العبدَ مجهولٌ وذلك حتى يستمرّ السباق لكافة العبيد إلى الله الربّ المعبود إلى يوم التلاق، ومن ثمّ تتبيّن النتيجة أيُّ عبيده فاز في السباق، وتتبيّن النتيجة في يوم التلاق، فلا يزال الأسبق مجهولاً لدى كافة العبيد، فذلك هو ناموس العبادة للربّ المعبود في الكتاب لجميع العبيد من الجنّ والإنس ومن كلّ جنسٍ، تصديقاً لقول الله تعالى: {يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].

ولكن يا حبيبي أبا فراس، إنك حين تجعل محمداً رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - حدًّا بينك وبين الله بمعنى أنك ترى أنه لا ينبغي لك أن تنافسه إلى ربّه في حبّه وقربه، فهنا أصبح حبّك لمحمدٍ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - هو أعظم من حُبّك لله، ولذلك سوف ينتهي في قلبك ناموس العبادة الحقّ في قول الله تعالى: {يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].

ويا حبيبي في الله أَحبَّك الله وبصَّرك بالحقّ؛ إنما أعظكم بواحدة، فقد علمتم بقول الله تعالى: {قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّـهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّـهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [آل عمران].

فما هو الاتِّباع؟ والجواب تجده في قول الله تعالى: {قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [الكافرون].

إذاً الاتِّباع الحقّ هو أن تعبد ما يعبده محمدٌ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، فإذا وجدت محمداً رسول الله ينافس العبيد في حبّ الله وقُربه، فكذلك أَتْباعه عليهم أن يفعلوا مثل النبيّ وينافسوا العبيد في حبّ الله وقُربه. وإذا كان أبو فراس علِم أن محمداً رسول الله يتمنى أن يكون هو العبد الأقرب، فكذلك أبو فراس ينبغي له أن يتمنَّى أن يكون هو العبد الأقرب كما تمنَّى ذلك محمدٌ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - فذلك هو الاتِّباع يا أبا فراس من خيار الناس ونعم الرجل.

فذلك هو ناموس العبادة في محكم الكتاب؛ أحلَّ الله لكافة العبيد التنافس إلى الربّ المعبود تصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّ هَـٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ ﴿٩٢﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].

وأمّا كيف يعبد المؤمنون ربّهم؟ قال الله تعالى: {يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].

إذاً ناموس العبادة في الكتاب هو ناموسٌ واحدٌ من غير تميُّزٍ بين العبيد أن هذا يحقّ له أن يكون من ضمن العبيد المتسابقين إلى الربّ المعبود، تصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّ هَـٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ ﴿٩٢﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].

ويا حبيبي في الله أبو فراس، فما الإمام المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليمانيّ إلّا مُجرَّد عبدٍ مثلك، ولذلك أدعوكم إلى السباق إلى الربّ المعبود إلى يوم التلاق يوم تُبلى السرائر يوم لا ينفع مالٌ ولا بنون إلّا من أتى الله بقلبٍ سليمٍ، فإذا لم يفُز بالدرجة العالية أبو فراس فأضعف الإيمان تمّ إخراجه من دائرة الإشراك لو كان من المشركين فأصبح لا يعبد إلّا الله وانضمَّ إلى ناموس العبوديّة فأصبح من ضمن العبيد المتنافسين إلى الربّ المعبود، وتقتضي الحكمة في ذلك أنّ الله جعل الفائز بالدرجة العالية عبداً مجهول وذلك لكي يتمّ التنافس لكافة العبيد إلى الربّ المعبود أيهم أحبّ وأقرب إلى الله الربّ المعبود، وسبقت فتوى الله في محكم كتابه عن التعريف لناموس العبادة في قلوب عبيده المخلصين لربّهم. وقال الله تعالى: {يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا} صدق الله العظيم [الإسراء:57].

فكن من الشاكرين يا أبا فراس وكن من خيار الناس، وأنا الإمام المهديّ أدعو أبا فراس أن يكون عبداً ربانيّاً فينضمّ ضمن العبيد الربانيِّين المتسابقين في حبّ الله وقُربه أيّهم أقرب، وما ينبغي للمهديّ المنتظَر ولا نبيٍّ ولا رسولٍ أن يُحرِّم على العبيد التنافس إلى الربّ المعبود فيجعل نفسه حدّاً بين الله وعباده، إذاً ظلم نفسه ولن يجد له من دون الله ولياً ولا نصيراً. وذلك لأن ناموس العبادة في محكم الكتاب هو لكافة العبيد أيهم أقرب، ولذلك جعل الله أقرب عبدٍ مجهولاً، فمن الذي حرَّم عليكم اتِّباع هذا الناموس في العبادة الحقّ لله المعبود؟

وأما بالنسبة لمنزلة محمدٍ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - فإني أعلم أنه لمن المُقرّبين، غير أني لا أعلم أنه أحبّ عبدٍ وأقرب عبدٍ لربّ العالمين، وذلك لأن أقرب درجةٍ إلى ذات الرحمن هي في أعلى الجنان تحت عرش الرحمن لا تنبغي إلّا أن تكون لعبدٍ واحدٍ من عبيد الله، ولم يُفتِ الله به فهل هو من الملائكة أم من الجنّ أم من الأنس، بل جعله مجهولاً وذلك لكي يتمّ التنافس من كافة عبيد الله المكرمين من الملائكة والجنّ والإنس فيكونون في سباقٍ إلى الرحمن أيهم يسبق إلى الدرجة فيكون أحبّ وأقرب، ولا يزال مستمرٌّ السباق إلى يوم التلاق؛ يوم يقوم الناس لربّ العالمين.

وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
_____________