المصدر:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=3988

- 2 -

الإمام ناصر محمد اليماني
Al-Imam Nasser Mohammed Al-Yamani
12 - 01 - 2009
مـ
09:30 مساءً
ـــــــــــــــــــــ


إنما يتذكر أولوا الألباب..

Sesungguhnya Hanya Orang-orang Yang Berakal Sahaja
Yang Dapat Mengambil Pelajaran dan Peringatan




بسم الله الرحمن الرحيم، قال الله تعالى:
{كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آياتهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ}
صدق الله العظيم [ص:29]

Dengan nama Allah Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Allah SWT berfirman:

Ini adalah sebuah kitab yang Kami turunkan kepadamu penuh dengan berkah supaya mereka memperhatikan ayat-ayatnya dan supaya mendapat pelajaran orang-orang yang mempunyai fikiran. (29)
Maha Benar Allah yang Maha Agung
)


وقال الله تعالى:
{قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ}
صدق الله العظيم [الزمر:9]

Firman Allah SWT:

Katakanlah: "Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui?" Sesungguhnya orang yang berakallah yang dapat menerima pelajaran. (9)
Maha Benar Allah yang Maha Agung
(Az-Zumar)


وقال الله تعالى:
{أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّ‌بِّكَ الحقّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَىٰ ۚ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ‌ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٩﴾ الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّـهِ وَلَا يَنقُضُونَ الْمِيثَاقَ ﴿٢٠﴾ وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ‌ اللَّـهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ ربّهم وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ ﴿٢١﴾ وَالَّذِينَ صَبَرُ‌وا ابْتِغَاءَ وَجْهِ ربّهم وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَ‌زَقْنَاهُمْ سِرًّ‌ا وَعَلَانِيَةً وَيَدْرَ‌ءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولَـٰئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ‌ ﴿٢٢﴾}
صدق الله العظيم [الرعد]

Allah SWT berfirman:

Adakah orang yang mengetahui bahwasanya apa yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu benar sama dengan orang yang buta? Hanyalah orang-orang yang berakal saja yang dapat mengambil pelajaran, (19)

[yaitu] orang-orang yang memenuhi janji Allah dan tidak merusak perjanjian, (20)

dan orang-orang yang menghubungkan apa-apa yang Allah perintahkan supaya dihubungkan, dan mereka takut kepada Tuhannya dan takut kepada hisab yang buruk. (21)

Dan orang-orang yang sabar karena mencari keridhaan Tuhannya, mendirikan shalat, dan menafkahkan sebagian rezki yang Kami berikan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan serta menolak kejahatan dengan kebaikan; orang-orang itulah yang mendapat tempat kesudahan [yang baik], (22)

Maha Benar Allah Yang Maha Agung
(Ar-Ra’d)


وقال الله تعالى:
{فَبَشِّرْ‌ عِبَادِ ﴿١٧﴾ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾}
صدق الله العظيم [الزمر]

Firman Allah SWT:

Dan orang-orang yang menjauhi thaghut [yaitu] tidak menyembahnya dan kembali kepada Allah, bagi mereka berita gembira; sebab itu sampaikanlah berita itu kepada hamba-hamba-Ku, (17)

yang mendengarkan perkataan lalu mengikuti apa yang paling baik di antaranya. Mereka itulah orang-orang yang telah diberi Allah petunjuk dan mereka itulah orang-orang yang mempunyai akal. (18)

Maha Benar Allah Yang Maha Agung
(Az-Zumar)


ومنهم بإذن الله جعفر بن محمد حفظه الله وجعله الله من الصّدّيقين الصادقين السابقين الأنصار الأخيار صفوة البشرية وخير البريّة الذين يوقنون بآيات ربّهم في عصر الحوار من قبل النّصر والظهور بعذاب شديد للمعرضين عن الحقّ، وأما الجاهلون فلن يوقنوا بشأن ناصر محمد اليماني مهما خاطبهم بالبيان الحقّ للقرآن وقالوا: "كيف نصدق مهديّاً على النت؟".

Di kalangan mereka itu –dengan izin Allah- ada Ja’far bin Muhammad, semoga Allah menjaganya dan menjadikannya termasuk kalangan Shiddiqin -yang membenarkan kebenaran lagi sangat mendambakannya, yang membuktikan ucapannya dengan perbuatannya- yang benar tulus ikhlas, para pendahulu pembantu-pembantu terpilih dari kalangan elit golongan manusia.

Merekalah sebaik-baik makhluk, yaitu orang-orang yang meyakini ayat-ayat Tuhan mereka di era diskusi sebelum kemenangan dan kemunculan dengan azab seksaan yang dahsyat, bagi orang-orang yang membelakangi dengan berpaling terhadap kebenaran.

Adapun orang-orang jahil, maka mereka tidak akan yakin dengan urusan Nasser Mohammed Al-Yamani. Tidak kira meskipun Imam telah menuliskan kepada mereka amanat Al-Bayan Al-Haq –keterangan yang benar- bagi Al-Qur’an, mereka tetap berkata:

“Bagaimana kami dapat membenarkan seorang Mahdi di internet?”



ويا قوم، إن الحجّة عليكم هي آيات ربّكم وليس مقابلة ناصر محمد اليماني، وما علينا إلا البلاغ فإن صدّقوا بالحقّ ظهرتُ لهم من بعد التصديق عند البيت العتيق، وإن أعرضوا فلم يجعل الله الحجّة عليهم رؤية ومقابلة ناصر محمد اليماني بل الحجّة عليهم إن أعرضوا عن البيان الحقّ من ربّهم أساس القرآن ومضمون ما جاء به هو معناه المقصود كما أبينه للناس ليدبروا آياته، فُيصدق بالحقّ من كان له لُبٌّ يتفكر ويتذكر. تصديقاً لقول الله تعالى:
{كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آياتهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ}
صدق الله العظيم [ص:29]

Wahai kaum, sesungguhnya hujjah terhadap kalian adalah ayat-ayat Tuhan kalian, bukan menemui Nasser Mohammed Al-Yamani secara berhadapan,
kerana tiadalah yang menjadi kewajiban bagi kami kecuali untuk menyampaikan.

Sekiranya mereka membenarkan dengan haq, barulah kemunculanku akan terjadi. Bagi mereka itu, boleh untuk menemui Nasser Mohammed Al-Yamani setelah adanya pembenaran, secara berhadapan di dekat Baitullah.

Namun sekiranya mereka berpaling dan mengabaikan, maka tiadalah Allah menjadikan hujjah terhadap mereka itu dengan melihat dan bertemu Nasser Mohammed Al-Yamani.

Namun yang menjadi hujjah terhadap mereka adalah;

Sekiranya mereka berpaling dengan mengabaikan Al-Bayan Al-Haq dari Tuhan mereka, yang merupakan asas bagi Al-Qur’an dan terjamin bahawa apa-apa yang ada padanya itu adalah pengertian dari makna sebenar yang dimaksud, sebagaimana yang aku jelaskan untuk manusia agar mereka merenungi dengan memperhatikan ayat-ayatnya.

Supaya orang-orang yang mempunyai hati dan akal fikiran yang mentafakkuri dan mengambil pelajaran akan membenarkannya dengan haq, kerana yakin dan percaya akan kebenaran firman Allah SWT:

Ini adalah sebuah kitab yang Kami turunkan kepadamu penuh dengan berkah supaya mereka memperhatikan ayat-ayatnya dan supaya mendapat pelajaran orang-orang yang mempunyai fikiran. (29)
Maha Benar Allah yang Maha Agung
)


وأُبشر المعرضين عن البيان الحقّ بعذابٍ أليمٍ، ولم يُعذبهم الله لأنهم كذبوا الإمام المهدي ناصر محمد اليماني بل لأنهم كذبوا بالبيان الحقّ من ربّهم، وذلك لأني لم آتيكم بالبرهان المُبين من كتاب قيس وليلى أو كتاب الزير سالم أبو ليلى المهلهل بل من مُحكم القرآن العظيم، فمن كذب فإنه لم يُكذب الإمام المهدي ناصر محمد اليماني بل كذب بمُحكم القرآن العظيم. تصديقاً لقول الله تعالى:
{فَإِنَّهُمْ لا يُكَذِّبُونَكَ وَلَكِنَّ الظَّالِمِينَ بِآيات اللَّهِ يَجْحَدُونَ}
صدق الله العظيم [الأنعام:33]

Aku khabarkan berita gembira bagi mereka yang berpaling mengabaikan Al-Bayan Al-Haq dengan azab seksaan yang pedih. Allah SWT tidak mengazab dan menyeksa mereka disebabkan mereka telah mendustakan Al-Imam Al-Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani, namun kerana mereka telah mendustakan Al-Bayan Al-Haq dari Tuhan mereka.

Demikian ini kerana aku tidak datang kepada mereka dengan bukti yang nyata dari Kitab Layla dan Majnun, atau Kitab Pejuang dan Penyair Abu Laila Al-Muhalhil, akan tetapi bukti yang aku datangkan adalah dari Muhkam Al-Qur’an yang agung.

Dengan ini sesiapa yang mendustakan, maka dia sebenarnya tidaklah mendustakan Al-Imam Al-Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani, namun dia sebenarnya telah mendustakan Muhkam Al-Qur’an yang agung, sesuai kebenaran firman Allah SWT:

karena mereka sebenarnya bukan mendustakan kamu, akan tetapi orang-orang yang zalim itu mengingkari ayat-ayat Allah. (33)
Maha Benar Allah yang Maha Agung
(Al-An’aam)


وسلامٌ على المرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين..
أخو المؤمنين الداعي إلى الصراط المستقيم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني..

Salam ke atas para Rasul dan segala puji
hanya layak bagai Allah, Tuhan Semesta Alam

Saudara kaum mukminin, Penyeru ke Jalan Yang Lurus,
Al-Imam Al-Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani

........................


sumber:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?t=17631